• Cyberprzemoc – poradnik dla rodziców

        • 01.10.2020
        • Dzieci korzystają z sieci już od najmłodszych lat. Dostęp do sieci to szansa dla młodego człowieka na rozwój, która może jednak okazać się zagrożeniem. Statystyki pokazują, że ponad 60% dzieci w wieku od 6 miesięcy do 6,5 lat używa urządzeń mobilnych takich jak tablet czy smartfon, w tym 25% z nich codziennie. Dlatego warto zadbać o to, aby dzieci mogły korzystać z zasobów internetu w sposób bezpieczny.

          Jak uchronić dzieci przed niepożądanymi treściami? Jak ustrzec je przed zagrożeniami w sieci? Przemoc, której dzieci doświadczają w internecie jest w dużej mierze przedłużeniem konfliktów przeniesionych ze środowiska rówieśniczego.

          Cyberprzemoc to zjawisko, które najczęściej dzieje się poza wiedzą rodziców. Może ono dotknąć każdego, zarówno najzdolniejszego ucznia, jak i tego, który na lekcjach radzi sobie nieco gorzej.

          Aby dowiedzieć się więcej o cyberprzemocy i jej konsekwencjach, a także o tym jak chronić dzieci, zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem dla rodziców „Cyberprzemoc – włącz blokadę na nękanie”, który został opracowany wspólnie przez Ministerstwo Cyfryzacji i Akademię NASK w ramach kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.

          O projekcie

          Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK.Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

        • EUROPEJSKI TYDZIEŃ KODOWANIA

        • 12.10.2020
        • Szkolny Konkurs Programowania

          w Scratchu

          w ramach tygodnia CodeWeek 19 – 22 października 2020r.

          Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Szkolnym Konkursie Programowania w Scratchu. 

          Tematem konkursu jest przygotowanie gry zręcznościowej.

          Adresaci konkursu Uczniowie klas IV – VIII Szkoły Podstawowej nr 5 w Bełchatowie.

            Cele konkursu: − popularyzowanie wśród uczniów umiejętności programistycznych,

           − rozwijanie własnych zdolności i zainteresowań,

           − rozwijanie pracowitości, staranności i wytrwałości wśród uczniów,

           − kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,

           − dostarczenie uczniom satysfakcji z sukcesu, promowanie osiągnięć,

           − poszerzanie i utrwalanie wiedzy matematycznej.

          Zasady i tematyka konkursu: Prace uczniowie przygotowują samodzielnie w programie Scratch. Praca powinna rozpoczynać się od kliknięcia flagi, posiadać scenę będącą wstępem, opisującą historię (fabułę).

          Pracę oddajemy do czwartku 22 Października 2020r do Pani Anny Janiszewskiej.

          Wszyscy uczestnicy otrzymają za udział 5 pkt dodatnich.

          Zwycięzcy  zostaną nagrodzeni dodatkową oceną z informatyki.

        • PILNE!!!

        • 08.10.2020
        • Szanowni Rodzice!

          Informujemy, że zajęcia klas 0, Ia, Ib, IIa, IIb, IIIa, IIIb, IVa, IVb, VIb, VIIb, VIII w dniach 09.10.2020 - 15.10.2020 odbywać się będą stacjonarnie - w szkole zgodnie z planem. Zawieszone zostają zajęcia od 09.10.2020 - 15.10.2020 (klasa V) oraz od 09.10.2020 - 16.10.2020 (klasy VIa i VIIa). Dla uczniów klas V, VIa i VIIa zostanie zorganizowane nauczanie w trybie zdalnym za pośrednictwem platformy TEAMS.

          W dniu dzisiejszym, w godzinach popołudniowych w pomieszczeniach szkoły została przeprowadzona dekontaminacja.

        • OGŁOSZENIE

        • 04.10.2020
        • Szanowni Rodzice!

          W związku z wejściem Powiatu Bełchatowskiego do strefy żółtej od 3 października 2020 roku, bardzo prosimy  o przypomnienie dzieciom podstawowych zasad bezpieczeństwa sanitarnego, tj.  obowiązku częstego mycia rąk, dezynfekcji rąk, zachowania dystansu społecznego.

          We wszelkich sprawach prosimy  kontaktowanie się z wychowawcami klas bądź nauczycielami poprzez dziennik elektroniczny, kontakt telefoniczny bądź mailowy.

          Jednocześnie – w trosce o bezpieczeństwo wszystkich – prosimy, aby ograniczyć do minimum wchodzenie do stref wspólnych oraz przestrzeganie obowiązujących w szkole zasad bezpieczeństwa (osłona ust i nosa w przestrzeniach wspólnych, dystans społeczny, dezynfekcja rąk).

        • RUGBY

        • 24.09.2020
        • We środę 23. 09. 2020 roku w naszej szkole odbyła się lekcja pokazowa Rugby. Zajęcia te przeprowadził Marek Stojek. Uczniowie klasy IVa z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyli w tej lekcji, świetnie się przy tym bawiąc….Szybko przyswajali sobie nowe wiadomości  i kształtowali odpowiednie umiejętności. Bardzo pozytywnie oceniali sposób, w jaki trener prowadził zajęcia. W samych superlatywach wypowiadali się o tej grze drużynowej. (zdjęcia w galerii)

        • REGIONALNY MARSZ NA ORIENTACJĘ

        • 13.09.2020
        • Kolejny raz braliśmy udział w Regionalnym Marszu na Orientację - Borowską Górę. Uczniowie mogli sprawdzić się w strzelaniu z broni pneumatycznej długiej do celu, rzutu granatem, w wiedzy z pomocy przedmedycznej i historycznej. Wszystkie te konkurencje były rozstrzygane w czasie 10 km marszu. Trzech uczniów wytrwale reprezentowało naszą szkołę. Byli to Filip Lipertowicz, Maksymilian Stanowski i Nikola Walas wraz z opiekunem - Panią Anną Janiszewską. Niestety w tym roku nie udało się stanąć na podium, ale wrażenia z dzisiejszego marszu na pewno zostaną z nimi na długo. (zdjęcia w galerii)

        • LEKCJA:ENTER

        • 08.09.2020
        • Nasza szkoła przystąpiła do projektu edukacji cyfrowej „Lekcja: Enter”. Celem projektu jest podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli i zwiększenie udziału technologii informacyjno – komunikacyjnych w procesie dydaktycznym. Udział nauczycieli w szkoleniach był okazją poznania różnych aplikacji, stron, portali, które można wykorzystać w prowadzeniu atrakcyjnych, nowoczesnych lekcji. Projekt ukazał także możliwości wykorzystania urządzeń mobilnych na zajęciach. Obecna sytuacja wymaga od wszystkich zmiany podejścia do wielu aspektów codziennego życia, w tym do nauczania i uczenia się. Udział w szkoleniach w ramach projektu „Lekcja: Enter” był doskonałą formą ukazującą możliwości wykorzystania nowych technologii zarówno w szkole, jak i w edukacji na odległość.